Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metrologický systém ve výrobě vibrolisovaných betonových výrobků pro kryty z dlažeb a zdivo
Procházková, Lenka ; Hubáček, Adam (oponent) ; Brožovský, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zpracováním požadavků na metrologický systém při výrobě vibrolisovaných výrobků pro kryty z dlažeb a zdivo. Práce představuje rešerši právních předpisů a norem. V rámci práce jsou identifikovány sledované metrologické veličiny při procesu výroby a kontrolní činnosti. Cílem práce je vytvoření přehledu měřidel a návrhu jejich periodicity justování.
Linguistic procedures of argumentation in mass media.
BORNOVÁ, Jana
El presente estudio se centra en los mecanismos de argumentación en los medios de comunicación de masas. El fin que persigue este trabajo de fin del máster es presentar los diferentes focos de estudio de la argumentación y aplicarlos a ejemplos reales provenientes de medios de masas. La mayoría de los ejemplos utilizados proviene de periódicos, algunos provienen de las redes sociales y algunos son anuncios publicitarios. Al final del trabajo va un análisis detallado de un artículo periodístico y una propuesta didáctica. En el análisis se tratan aplicar los conocimientos teóricos adquiridos a lo largo del trabajo. La propuesta didáctica trata de facilitar los conocimientos cruciales de la argumentación a los alumnos de espa?ol como lengua extranjera en un nivel avanzado. El trabajo termina con un resumen en checo.
Epistemologické úvahy
Novotný, Vojtěch ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Tématem této magisterské práce je studium lidského poznání reálného světa. Práce obsahuje vymezení filosofické disciplíny epistemologie, zabývající se teorií poznání, uvádí její historii a vztah k ostatním filosofickým disciplínám, zejména ontologií. Práce detailně studuje jednotlivé epistemologické koncepce, a to jak z hlediska epistemologie, tak z hlediska ontologie, včetně subjekt objektového konceptu poznání. Práce studuje poznání z hlediska zdrojů poznání, tj. empirické, racionalistické a iracionalistické směry až po analytickou epistemologii a kritický racionalismu 20. století. V práci je uveden přehled nevýznamnějších filosofů a jejich koncepcí lidského poznání, tj. Platón, Aristoteles, Descartes, Locke, Berkeley, Hume, Kant. Práce studuje vztah poznání a hodnocení, tj. axiologii. Práce studuje koncepce pravdy, a vědění. Práce studuje koncepci evoluční epistemologie, její teoretická východiska, principy přírodní a kulturní evoluce, fylogenetické, epigenetické a pojmové poznání.
Trest smrti
Pilát, Matěj ; Císařová, Dagmar (vedoucí práce) ; Novotný, Oto (oponent)
Trest smrti Abstrakt Tato práce zkoumá trest smrti a jeho možné použití v moderní společnosti. Základní otázka, kterou si klade za cíl zodpovědět je, zda je tento trest v současné době ospravedlnitelný. Aby na tuto otázku bylo možné odpovědět, tak se zabývá potenciálním přínosem používání tohoto trestu, oprávněním státu přistupovat k tak přísnému trestu a nevyhnutelnými riziky, které přináší. První kapitola je zaměřena na popis používání trestu smrti. V první části je popsán vývoj trestu smrti v Českých zemích od doby prvních trestních kodifikací, až po zrušení tohoto trestu v roce 1990. Druhá část je zaměřena na současnou situaci ve světě a nejvíce se zabývá Spojenými státy, Čínou a Blízkým Východem. Třetí část první kapitoly pak popisuje vývoj na poli mezinárodního práva a mezinárodní smlouvy regulující používání tohoto trestu. Jedná se zejména o Mezinárodní pakt o občanských a politických právech a Evropskou chartu lidských práv včetně dodatkových protokolů k těmto smlouvám. Druhá kapitola je zaměřena na zkoumání trestu smrti z pohledu funkcí, které trestní právo ve společnosti vykonává, a to obzvláště v porovnání s doživotním trestem odnětí svobody. Jedná se o odstrašení potenciálních pachatelů trestných činů, účinná ochrana společnosti před odsouzenými pachateli a konečně spravedlivá odplata za...
Sporné otázky nutné obrany v judikatuře
Korál, Petr ; Herczeg, Jiří (vedoucí práce) ; Gřivna, Tomáš (oponent)
Sporné otázky nutné obrany v judikatuře Tato práce se zabývá problematickými místy právního institutu nutné obrany, a to jak z pohledu judikatury (tam, kde je dostupná), tak z pohledu právní vědy (v oblastech, které nebyly judikaturou dosud řešeny). Pozornost je také věnována historickému vývoji nutné obrany a její úpravě v zahraničí. Druhá kapitola se zabývá pozicí nutné obrany v systematice trestního práva a je zde obecně vymezen pojen nutné obrany jako takové. Nutná obrana je jednou z okolností vylučujících protiprávnost. Podstatou nutné obrany je odvracení bezprostředně hrozícího nebo trvajícího protiprávního a pro společnost škodlivého útoku na zájmy chráněné trestním zákonem, a to činem, který by jinak byl trestným činem proti útočníkovi, přičemž tato obrana nesmí být zcela zjevně nepřiměřená způsobu útoku. Třetí kapitola se věnuje základním elementům nutné obrany, tedy útoku a obraně. Společenská škodlivost útoku musí být větší než zcela nepatrná. Co se týče protiprávnosti útoku, převládající koncepcí je objektivní pojetí protiprávnosti, tedy protiprávním útokem je neoprávněné ohrožení cizích zájmů, aniž by se brala v potaz subjektivní situace útočníka a jeho zavinění. Důsledkem této koncepce je, že i útoky osob trestně neodpovědných (např. dětí nebo osob nepříčetných) jsou chápány jako...
Vina a odpuštení. Problém viny a odpuštění u Karla Jasperse a Dietricha Bonhoeffera
Jandečková, Pavla ; Keřkovský, Pavel (vedoucí práce) ; Macek, Petr (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám problémem viny a odpuštění na základě autorů Karla Jasperse a Dietricha Bonhoeffera. V první části pojednávám ze systematického hlediska Jaspersovo rozlišení čtyř pojmů viny. Ve druhé části se soustředím na pojetí viny a odpuštění u D. Bonhoeffera. Na závěr píši o rozdílném pohledu na problém vyny a odpuštění u filosofa K. Jasperse a teologa D. Bonhoeffera. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Legitimizační rétorika politických stran v Jižní Africe
Bílá, Lucie ; Císař, Ondřej (vedoucí práce) ; Slačálek, Ondřej (oponent)
Cílem práce je především pomocí metody diskurzivní analýzy provést rozbor politických projevů a oficiálních dokumentů dvou jihoafrických politických stran, National Party a Economic Freedom Fighters. Práce se zaměřuje na jejich legitimizační diskurs, který se v prvním kroku soustředí na legitimizaci vlastní existence a nároku na reprezentaci. Tento nárok na reprezentaci spolu s prosazovanými politikami je dále analyzován s ohledem na deklarovanou skupinu, kterou strana nárokuje reprezentovat a jíž mají přinejmenším tyto politiky sloužit. Součástí je i otázka konzistence této rétoriky.
Epistemologické úvahy
Novotný, Vojtěch ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Tématem této magisterské práce je studium lidského poznání reálného světa. Práce obsahuje vymezení filosofické disciplíny epistemologie, zabývající se teorií poznání, uvádí její historii a vztah k ostatním filosofickým disciplínám, zejména ontologií. Práce detailně studuje jednotlivé epistemologické koncepce, a to jak z hlediska epistemologie, tak z hlediska ontologie, včetně subjekt objektového konceptu poznání. Práce studuje poznání z hlediska zdrojů poznání, tj. empirické, racionalistické a iracionalistické směry až po analytickou epistemologii a kritický racionalismu 20. století. V práci je uveden přehled nevýznamnějších filosofů a jejich koncepcí lidského poznání, tj. Platón, Aristoteles, Descartes, Locke, Berkeley, Hume, Kant. Práce studuje vztah poznání a hodnocení, tj. axiologii. Práce studuje koncepce pravdy, a vědění. Práce studuje koncepci evoluční epistemologie, její teoretická východiska, principy přírodní a kulturní evoluce, fylogenetické, epigenetické a pojmové poznání.
Parenting v kontextu kulturních nerovností: Jak rodiče legitimizují svá rozhodnutí ve výchově dětí
Šulcová, Zuzana ; Frantová, Veronika (vedoucí práce) ; Hájek, Martin (oponent)
V této práci se v kontextu studia kulturních aspektů sociálních nerovností zaměřuji na středostavovské rodiče a způsoby, jak legitimizují a hodnotí svůj styl výchovy. Dále popisuji, jak vybírají a hodnotí různé instituce, ve kterých se jejich děti pohybují, jak se vyjadřují o "těch druhých", tedy o rodičích s odlišnými hodnotami, a nakolik se v jejich výpovědích odráží prvky concerted cultivation - výchovného stylu, který je velmi úzce spojen právě se středostavovským ideálem rodičovství. Tento převládající výchovný styl na rodiče vyvíjí tlak a způsobuje symbolický boj o uznání a o pozici v kulturním prostoru. Ve své práci popisuji, vůči komu se informátorky vymezují, jaké výchovné postupy schvalují, jaké jsou jejich hlavní hodnoty a s jakými problémy se potýkají. Také identifikuji čtyři hlavní aspekty, ve kterých se moje informátorky rozcházejí s konceptem concerted cultivation: důraz na budování přátelství, důraz na rovnováhu mezi organizovanou aktivitou a časem na odpočinek, důraz na nevyčnívání z davu a schvalování některých aspektů direktivní výchovy jako jsou tresty, příkazy a zákazy.
Argumentace v přesvědčeních a praktikách učitelů matematiky v kontextu České republiky
Žalská, Jana ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent) ; Kaenders, Rainer (oponent)
Cílem práce bylo popsat, jak na pozadí českého kontextu ovlivňují přesvědčení a praktiky učitelů způsob, kterým je vedena matematická argumentace ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy a nižších gymnáziích. V první studii charakterizuji prostřednictví studia dokumentů český kurikulární kontext a aspekty odůvodňování obecných matematických vztahů ve vybraných učebnicích. Druhá studie se na příkladu šesti vybraných učitelů zaměřuje na učitelova přesvědčení a praktiky týkající se argumentace, které byly zjišťovány rozhovory a náslechy na jejich vyučovacích hodinách. Pro poslední studii byli vybráni tři učitelé s odlišnými přístupy k výuce a v jejich výuce byly sledovány konkrétní případy praktik týkajících se argumentace. Praktiky byly posuzovány na pozadí norem, které existují v dané třídě, vzhledem k povaze odůvodňování matematických pravidel a k charakteristikám argumentů. Studie zřetelně poukázala na míru vlivu učebnic a žáků na použité argumenty. Ukázalo se, že učitelův důraz na efektivnost (ve smyslu naplnění školních osnov) na straně jedné a jeho důraz na zprostředkování porozumění žákům na straně druhé vedou k odlišným implementacím kurikula. Analýza kurikulárního kontextu a učitelských praktik naznačuje, že odůvodňování pravidel je ve zkoumaném kontextu obecně chápáno jako důležité, ale...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.